8 decembris 2016,
 Off

Cargomax – 10 gadi Latvijā.

Decembris ir Cargomax jubilejas mēnesis, savukārt Militzer & Münch holdingam rit jau 136. gads.

Jubilejas mēnesis ir brīdis, kad atskatīsimies kas noticis pa šiem 10 gadiem, kā arī ielūkosimies mūsu holdinga vēstures lapās – kā tad aizsākās M&M darbība un kāds attīstības ceļš ir noiets 136 gadu laikā.

Ir pietiekami daudz iemeslu, lai atskatītos atpakaļ un tikpat daudz iemeslu, lai skatītos nākotnē.

1880.g. 1. Aprīlis – bijušie skolas biedri Richard Militzer un Werner Münch izveidoja kopēju ekspedīcijas uzņēmumu Bavārijas pilsētā Hofā.

1899 – pirmais salikto kravu pārvadājums uz Elzasu (Francija) un Itāliju, izmantojot dzelzceļa infrastruktūru.

1920 – Militzer & Münch ir ofisi 6 vietās Bavārijā.

1930 – 50 gadu jubilejas gadā Militzer & Münch nodarbina 57 cilvēkus.

1949 – Militzer & Münch kļūst par oficiālo IATA aģentu

1951 – Tiek atvērts ofiss Atēnās; tiek uzsākti dzelzeļa pārvadājumi uz Grieķiju.

1960/1962 – Pirmā mašīna dodas uz Irānu; Frankfurtes lidostā tiek atvērts avio kravu pārvadājumu centrs.

1970 – tiek dibināti meitas uzņēmumi Grieķijā un Francijā.

1980 – tiek atvērti meitas uzņēmumi Šveicē, Itālijā un Turcijā.

1990 un līdz mūsdienām – tiek dibināti meitas uzņēmumi Austrumeiropā, Centrālāzijā, Marokā, Tunisijā un Ķīnā.

2001 – Militzer & Münch kļūst par daļu no TransInvest Group.

Kas notika 1880.g.? – Kamēr Richard Militzer un Werner Münch veido biznesu, Tomasa Alvas Edisona uzlabotajam elektriskās gaismas spuldzes variantam tiek piešķirts patents. Šis ir gads, kad ārsts Charles Laveran atklāj malārijas parazītu, Konrad Duden publicē pirmo vācu valodas vārdnīcu un Ķelnes pilsēta svin katedrāles pabeigšanu pēc 600 gadu celtniecības laika.

Tajos laikos zirgs un rati noteica pārvadājumu biznesu, bet dzelzceļam tiek doti pirmie impulsi. Dzelzceļa attīstība aizsākas tieši tajā brīdī, kad tā veidotāji redzēja šīs nozares potenciālu un attīstības lielo nozīmi.

Hofas pilsētā atsevišķās dzelceļa līnijas no Bavārijas un Saksonijas tika savienotas kopā 1880.g.

Tajā pašā laikā M & M dibinātāji atver savu ekspedīcijas uzņēmumu jaunajā Hofas galvenajā stacijā.

Īsu brīdi vēlāk uzņēmums tiek nominēts kā ”Karaliskās Bavārijas dzelzceļa apstiprināts pārvadātājs” – tas ir signāls, ka iespējas ir un uzņēmums uzsāk savu attīstības veiksmes stāstu: 1890.g. regulāri salikto kravu pārvadājumi tika veikti Berlīnes, Drēzdenes, Hamburgas, Ķīles, Kemnicas, Silēzijas, Lusatias virzienos. Savukārt jau 1899.g. uzņēmuma dibinātāji uzdrošinās spert tam laikam nepieredzētu soli – tiek uzsākti kravu pārvadājumi pāri robežai; šajā gadā tiek uzsākta salikto kravu pārvadājumi uz Elzasu un uz Ziemeļitāliju. Sākot ar 1916.g. uzņēmums darbojas jau sešās vietās Bavārijā un brīdī, kad tiek svinēta 50tā jubilejas gadadiena -1930.g., tiek nodarbināti jau 57 darbinieki.

Ekonomiskā situācija pēc Otrā Pasaules kara sagādā grūtus brīžus arī M & M uzņēmumam. Tomēr neskatoties uz to, uzņēmums turpina attīstīt starptautiskās attiecības: 1951.g. tiek atvērts ofiss Atēnās, 1960to gadu sākumā pirmā mašīna ar kravām dodas uz Irānu, savukārt Frankfurtes lidostā tiek atvērts avio kravu centrs. Laika posmā starp 1970. un 1985to gadu, uzņēmums dibina filiāles Grieķijā, Francijā, Šveicē, Itālijā un Turcijā.

1990. gadu sākumā M & M bija viens no pirmajiem loģistikas uzņēmumiem, kas aktīvi darbojās Austrumeiropas un Vidusāzijas tirgos, kā arī tiek aktīvi strādāts, lai ieietu jaunos tirgos – tiek atvērti uzņēmumi Marokā, Tunisijā un Ķīnā.

Šodien M & M nodarbina ap 2 000 darbinieku 100 vietās vairāk nekā 25 valstīs un ir slavens un godājams loģistikas partneris, kā arī tiek dēvēts par Eirāzijas un Ziemeļāfrikas speciālistu pārvadājumu jomā.

Kopš 2001 Militzer & Münch ir daļa no TransInvest Grupas, kuras galvenais ofiss atrodas Šveices pilsētā Sanktgallenē.

Kādi plāni uzņēmumam ir pašlaik? – Viens no pamatvirzieniem ir attīstīt starptautisko tīklu.

Jauni tirgi un jaunas attiecības tiek veidotas Āfrikā, Āzijā un Tuvajos Austrumos. Tādām valstīm kā Kazahstāna vai Turcija M & M ir iecerējis ievērojamus plānus; tāpat arī Irānai ir lieliskas izredzes.

Līdz pat šai dienai ir saglabājies Militzer & Münch pionieru gars un atvērtība – kas ir panākumu pamatā ilgstošajai darbībai un nākotnes plāniem.

Tāpat arī Cargomax, darbojoties Latvijā neapstājas pie sasniegtā. Jauni izaicinājumi, iespējas, paplašināts piedāvāto pakalpojumu klāsts – tas viss ir ļāvis mums 2015.g. veikt 11.9 tūkst. kravu pārvadājumus, sasniedzot 3.6 milj. EUR apgrozījumu un pietuvoties mūsu vīzijai uz 2018.g. būt Top5 Latvijas pārvadātāju sarakstā.

Nenoliedzams ir fakts, ka sasniegumi nav iespējami bez profesionālas un motivētas komandas, moderna, ekonomiska un ekoloģiska autoparka, un lojāliem un respektabliem klientiem dažādās nozarēs.

Tāpēc arī mēs pievienojamies Militzer & Münch holdinga valdes priekšsēdētāja un līdzīpašnieka Vernera Alberta teiktajam:

”Vienmēr atcerēsimies: ‘Mākslas progress ir paveikt pārmaiņas secīgi laikā un saglabājot kārtību pārmaiņu brīdī.’ M & M to ir paveicis veiksmīgi.”