Turpinām ielūkoties holdinga jaunumu slejā un realizētajos projektos, šoreiz kārta pienākusi kompresoru staciju projektam Kazahstānas Bozoi reģionā. Kazahstāna ir īpatnēja ar to, ka daļu no ceļiem šķērso kamieļi un daļa no ceļiem ir tikai smilšu ceļi. Sarežģītie transportēšanas apstākļi kompresijas staciju detaļu nogādei uz Kazahstānas reģionu Bozoi – ideāls uzdevums un izaicinājums Militzer & Münch kolēģiem.
Gāzes cauruļvads pārklās aptuveni 1500 km lielu attālumu – sākot no Kazahstānas rietumiem līdz dienvidiem, pilsētai Šimkentai. Lai gāze nepārtraukti cirkulētu šādos lielos attālumos un saglabātu vajadzīgo spiedienu, ir vajadzīga kompresoru stacija spiediena regulēšanai, kā piemēram, Bozoi reģionā, kas atrodas Kazahu stepes vidū.
Bozoi reģions ir vieta, kur jaunajam gāzes vadam tiek celtas vienas no mūsdienīgākajām kompresoru staciju vienībām. Detaļas šim projektam nāk gan no Šanhajas, mērojot vairāk nekā 6 000 km lielu attālumu, gan arī no Lielbritānijas, Vācijas un Nīderlandes. Kazahstānas projekta lielākie izaicinājumi bija gan lielie attālumi, robežas, kultūras, valodas un nationālās īpatnības, gan arī transportēšanas reljefs, ar ko projektu grupai nācās saskarties, lai projekts tiktu realizēts. Viens no svarīgākajiem komponentiem projekta laikā ir uzticami partneri, kas atbalsta un rod risinājumus problēmsituācijās.
Kopumā Kazahstānā vajadzēja nogādāt 5 pilnas kompresoru statciju komplektācijas vienības. Sākotnēji visas detaļas no Lielbritānijas, Vācijas un Nīderlandes tika nogādātas Roterdamas ostā, no kurienes tās mēroja ceļu līdz Sanktpēterburgas ostai. Sanktpēterburgas ostā kravas vienības tika pārkrautas 36 mašīnās un transportētas uz Bozoi būvlaukumu, savukārt komponenti, kas nāca no Ķīnas tika uzglabāti kādu laiku Šanhajā un tad kravas vienības tika sakrautas 35 konteineros un pa dzelzceļu nosūtīti uz Kazahstānas pilsētu Aktobi. No Aktobes kravas vienības tika pārkrautas uz mašīnām un attiecīgi nogādātas būvlaukumā.
Mēnesi pirms transportēšanas M&M Kazahstan komanda devās uz būvlaukumu, lai veiktu detalizētu maršruta izpēti un izveidotu konkrētu maršruta plānu. Šajā procesā tika atklāti pāris vājie punkti, kā piemēram – no Saksaul līdz Bozoi ir tikai viens ceļš, kas nav klāts ar ceļa segumu un tas tiek izmantots retos gadījumos gāzes cauruļvada servisa nodrošināšani. Jebkāda veida cita satiksme šajā posmā ir aizliegta. Otrs vājais posms izrādījās Chromtau reģions, Kazahstānas ziemeļrietumos, kur gāzes cauruļvads šķērso ceļu. Cauruļvads ir pārāk zems muitas kravām, kas tiek iekrautas uz speciālām Kazahstānas mašīnām un treileriem muitas noliktavās, lai varētu to transportēt šajā posmā uz Bozoi.
Pēc pilnā maršruta apsekojuma tika pieņemti šādi lēmumi: lai novērstu pirmo problēmu, kravu kustība tika organizēta caur Kazahstānas pilsētu Shalkar, tas gan nozīmē papildus 400 km ceļu, kas ved cauri smilšu stepei un attiecīgi speciāla transporta izmantošanu – 4×4 kazahu traktori ar augstākas platformas treileri. Ceļā devās arī buldozers – gadījumā, ja kāda no mašīnām iestrēgst smiltīs.
Starptautiska mēroga projektos ļoti lielu nozīmi spēlē komanda. Projekta laikā notiek pieredzes apmaiņa, katras valsts komanda pārzina savas valsts īpatnības un aspektus par ko informē visas pārējās puses, tiek iegūtas jaunas zināšanas, un vissvarīgākais aspekts – perfekta koordinācija – to visu spēj paveikt holdinga komandas, lai nodrošinātu klientam kvalitatīvu servisu.
Kazahstānas projekts iedalās trijos posmos – pirmais tika organizēts 2013.g. otrais – 2015.g., savukārt tagad notiek noslēdzošā posma darbi – kompresiju staciju celtniecība. Gala rezultātā gāzes cauruļvada kopgarums sasniegs 1475 km.
Garajos cauruļvados, dabasgāze bieži cirkulē dažu simtu vai pat tūkstošu km garumā. Šo garo posmu distancēs ir spiediena kritumi, kas rodas berzes un augstuma izmaiņu rezultātā. Kompresoru stacijās gāze tiek atkal saspiesta, lai kompensētu tās spiediena zudumu. Dabasgāzes saspiešanas rezultātā paaugstinās temperatūra, tamdēļ gāze ir jāatdzesē, lai novērstu vēl lielāku spiediena kritumu vai jebkādu bojājumu caurules mitruma izolācijā. Kompresoru stacijas ir izvietotas aptuveni 100-200 km attālumā gar cauruļvadu. Vidējais gāzes plūsmas ātrums ir 28 km/h jeb 8 m/s.
Cargomax SIA ir Militzer & Münch Grupas struktūrvienība Latvijā, nodrošinot sauszemes, jūras un avio kravu pārvadājumus.
Militzer & Münch Grupa kopumā nodarbina ap 2 000 darbinieku, ir pārstāvēta 30 valstīs ar 100 ofisiem un struktūrvienībām, kā arī stratēģiskās partnerattiecības daudzās citās valstīs kopumā veido ļoti blīvu tīklu. Piedāvāto pakalpojumu klāstā ir sauszemes pārvadājumi, avio un jūras kravu pārvadājumi, dzelzceļa risinājumi un projektu loģistika Eirāzijas Austrumu-Rietumu asī un Ziemeļāfrikā. Holdings darbojas ar blīvu filiāļu tīklu Austrumeiropā, NVS valstīs, Tuvajos un Tālajos Austrumos, kā arī Magriba valstīs.
Lai precizētu interesējošā virziena transporta kustību un iespējamos kravas paņemšanas/piegādes laikus, aicinām sazināties ar mums pa tālruni + 371 67 359 770, ar skype palīdzību (cargomax.info) , sūtot e-pastu uz info@cargomax.lv vai noformējot on-line pieprasījumu mūsu mājas lapā.