8 maijs 2015,
 Off

Šodien ielūkosimies dzelzceļa vēstures lapās pasaules mērogā un uzzināsim, kad tad īsti dzelzceļš tā pa īstam ienāca ikdienas dzīvē.

Izrādās, ka pirmie sliežu ceļi ir uzbūvēti Vācijā – 16.gs. Tajos laikos gan pa sliedēm netraucās lokomotīves, jo sliedes bija izgatavotas no koka un vagonus vilka zirgi. Savukārt 18.gs. – Anglijas raktuvēs diezgan plašā mērogā tika pielietotas jau čuguna sliedes, bet tā īstā dzelzceļa attīstība aizsākās ar tvaika mašīnas izgudrošanu 18.gs. vidū.
Pirmā tvaika lokomotīve tika uzbūvēta 1804.g., savukārt veiksmīgāko konstrukcijas risinājumu spēja piedāvāt Džordžs Stīvensons, kura lokomotīve ”Raķete” tika atzīta par tā laika vislabāko lokomotīvi, kā arī Anglijas kalnaraktuvju īpašnieki tika pārliecināti par dzelzceļa lietderību. Pirmais dzelzceļš Anglijā tika atklāts 1825.g.

Tvaika lokomotīves ir pirmie pa sliedēm braucošie transportlīdzekļi, kuriem pateicoties ir izveidojusies dzelzceļu sistēma, veicinot valstu ekonomisko attīstību un starptautiskos pārvadājumus. Tvaika lokomotīves patstāvīgi laika gaitā ir tikušas pilnveidotas un uzlabotas, kā arī tehnoloģiju progress ir attīstījis elektrolokomotīvju un dīzeļlokomotīvju būvi, jo tās pretstatā tvaika lokomotīvēm ir daudz ekonomiskākas. Bet joprojām daudzās valstīs ikdienas satiksmē tiek izmantotas tieši tvaika lokomotīves.

Sākotnēji vilcienu saraksti bija nelielas reklāmas lieluma lapiņas mērogā, bet vilcienu tīklam attīstoties un paplašinoties, šāda veida saraksti kļuva nepraktiski, kā rezultātā visi saraksti tika tika apvienoti vienā sarakstā, lai ikvienam uzreiz izdotos atrast sev vajadzīgo informāciju.

Kādi vēl interesanti fakti atrodami par dzelzceļu? – Par to pastāstīsim nākamajā piektdienā!

Lai izdevusies un saulaina nedēļas nogale.

train_761582278_fusee_de_stephenson